Concentratieproblemen: oorzaken en oplossingen

Concentratieproblemen komen voor bij veel mensen en kunnen op elke leeftijd voorkomen. De gevolgen voor studenten zijn slechte resultaten tijdens de examens, en wanneer we iets ouder zijn kan het zich vertalen in slechte resultaten op het werk of concentratieproblemen in het dagelijks leven. Hoewel het volkomen normaal is om met het ouder worden een afname van cognitieve vaardigheden te voelen, is dit nog steeds een evolutie die op de voet moet worden gevolgd en soms is ondersteuning nodig.

IDENTIFICEER VERSCHILLENDE SOORTEN CONCENTRATIESTOORNISSEN

Een concentratiestoornis verwijst vaak naar verlies van aandacht, een onvermogen om zich te concentreren op een taak die voorhanden is. Een eerste stap is het identificeren van de factoren die de concentratie beïnvloeden: chronische stress, gebrek aan slaap, onevenwichtige voeding, angst, een slecht getraind geheugen … Om concentratiestoornissen te identificeren, is het ook interessant om stil te staan ​​bij de omstandigheden, met name:

  • Omgeving: een rustige, ordelijke en vertrouwde omgeving helpt om te focussen. Het ontwikkelen van vaste rituelen en gewoonten vergemakkelijkt ook het concentratieproces. Te veel externe storingen maken dit onmogelijk.

  • Motivatie: de mate van betrokkenheid bij een bepaalde taak helpt om er aandacht aan te besteden. Ook hier moet je jezelf in een goed humeur brengen, met een doel voor ogen.

  • Psychologische toestand en fysieke conditie: Altijd met het doel een optimale concentratie te behalen, heeft het dagelijks leven zijn invloed. Dus proberen om voldoende en rustgevende slaap te krijgen terwijl je een uitgebalanceerd dieet volgt, zijn goede manieren om een ​​slechte concentratie te voorkomen.

HOE CONCENTRATIESTOORNISSEN OP TE LOSSEN

Gelukkig zijn er mogelijkheden om met concentratie- en aandachtsproblemen om te gaan. Zo is het mogelijk om dagelijks je geheugen een boost te geven, in het kader van je werk of studie. Jezelf in een goed humeur brengen, een geschikte werkomgeving, jezelf en je taken organiseren volgens prioriteit of zelfs een pauze nemen om je hersenen te luchten, het zijn allemaal goede tips om je aandacht te verbeteren.

Sommige stoornissen zijn ook natuurlijk, zoals bepaalde milde cognitieve stoornissen. In deze context is een voedingssupplement voor geheugen en concentratie een goede oplossing om het dagelijks leven te verbeteren.

COGNITON® FOCUS: JOUW HULP VOOR EEN BETERE CONCENTRATIE

Heeft u geheugen- of concentratieproblemen? Cogniton® focus is een uitstekende oplossing: een voedingssupplement dat het geheugen en de concentratie helpt, samengesteld uit natuurlijke voedingsmiddelen zoals extracten van Ginkgo Biloba, selenium, fosfatidylserine en vitamine D3..