Concentratie op het werk: problemen en oplossingen

Voor velen van ons is het dagelijkse leven een kwestie van concentratie: nadenken over je dagschema, focussen op de manier van werken, je concentratie overdag op kantoor houden … Zelfs met alle goede wil in de wereld, de omgeving en vermoeidheid leiden onvermijdelijk tot een verslapte aandacht. Gelukkig zijn er oplossingen om je geheugen te versterken en je concentratie op het werk te vergroten.

HOE BETER TE FOCUSEN OP HET WERK

Concentratie op het werk is niet altijd gemakkelijk. Tussen aan elkaar gekoppelde vergaderingen, een overdaad aan mails en onderbrekingen van collega’s. Het is soms lastig om op kantoor een heel uur voor jezelf te vinden. Dus als het eindelijk zover is, moet je er optimaal gebruik van maken!

Een eerste stap om je te concentreren is jezelf goed kennen. Elk individu heeft dus een bepaald profiel en een specifiek type geheugen. Muziek kan bijvoorbeeld helpen bepaalde mensen te focussen, maar het is eerder een afleiding voor anderen: vandaar het belang van jezelf goed te kennen en je bronnen van aandacht en afleiding te identificeren!

Hoe u uw concentratie op het werk kunt verbeteren:

  • Taken opsplitsen: door prioriteiten te stellen en alles op te splitsen in taken en subtaken, kan je zien hoe je vooruitgaat. Het laat toe om gefocust te blijven op de verschillende (kleinere) stappen.

  • Identificeer de storende factoren: het herkennen van de storende factoren helpt om de oplossing te vinden om je optimale concentratie te bereiken.

  • Organiseer uw werkomgeving: dit voorkomt onnodig tijdverlies en maakt een snellere voorbereiding en concentratie mogelijk.

  • Fosfatidylserine: het zal de productie van neurotransmitters verhogen en daarom vooral de snelheid van onze hersenen verhogen. Ideaal dus voor een goede concentratie. Cogniton focus bevat 180 mg fosfatidylserine. Fosfatidylserine is in de Verenigde Staten zeer bekend om zijn effecten op het geheugen.

HOE JE CONCENTRATIE TRAINEN?

Het is ook mogelijk om aan je concentratie te werken, deze elke dag te versterken. Een goed advies is om een ​​ordelijk leven te leiden en rituelen te creëren: leg de sleutels altijd op dezelfde plek, neem altijd dezelfde bus tegelijkertijd, maak domiciliëringen … Dit om een ​​routine te creëren en alles gemakkelijk te kunnen onthouden. Het gebruik van to do-lijstjes en post-its kan het leven een stuk eenvoudiger maken.

Veel artsen adviseren ook dat u voldoende beweegt, een actief sociaal leven leidt en risicofactoren zoals stress, hoge bloeddruk, diabetes, hoog cholesterol, gebrek aan slaap en roken vermijdt.

Denk er ook aan om op een leuke manier aan je geheugen te werken: lezen, bordspellen spelen zoals bingo, sudoku’s invullen of kruiswoordraadsels doen, kaarten of schaken, geheugenspelletjes doen, avondlessen volgen, geïnteresseerd zijn in nieuwe dingen …

Specifieke voedingssupplementen voor het geheugen zijn ook een praktisch hulpmiddel in het dagelijks leven. Goed gedoseerd en samengesteld uit natuurlijke ingrediënten, is een supplement zoals Cogniton® focus het laatste stukje van de puzzel voor een optimale concentratie.

COGNITON® FOCUS, DE CONCENTRATIEBEVORDERAAR

Zelfs met een goed getraind geheugen is het niet meer dan normaal om soms afgeleid te zijn en concentratieproblemen, op het werk en in andere situaties te ervaren.

Om de zaken zo goed mogelijk in evenwicht te brengen, is Cogniton® focus een uitstekende oplossing: een voedingssupplement voor het geheugen, samengesteld uit natuurlijke voedingsmiddelen zoals extracten van Ginkgo Biloba, selenium, fosfatidylserine en vitamine D3.